Basketball Hall of Fame and Ben & jerry's - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Thomas Clierinck - WaarBenJij.nu Basketball Hall of Fame and Ben & jerry's - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Thomas Clierinck - WaarBenJij.nu

Basketball Hall of Fame and Ben & jerry's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

20 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dit zijn twee van de grotere uitstappen die ik nu tijdens mijn weekendshiften gedaan heb. Een groot voordeel tijdens het weekend is dat je grote uitstappen kan plannen en dus meer tijd, ruimte hebt. Ik probeer hier dus zoveel mogelijk voor te pleiten!

Beide uitstappen waren verder weg. Enkele uurtjes rijden om er te geraken en dan weer terug maar voor mij is het dé uitgesproken kans om de toerist uit te hangen tijdens mijn werkuren en vooral geen benzine of inkom betalen haha
Wat moet je nog meer hebben!?

Basketball hall of fame in Springfield, Mass. is de moeite waard om te bezoeken maar langs de andere kant kleiner dan ik verwacht had.
Veel over de geschiedenis en de goden van het basketball. Leuke zaken om te bekijken maar verder was het niet echt een spektakel.
De jongeren waren het echter al snel beu want lezen en dergelijke is nu eenmaal niet wat jongeren doen. Ze lopen door het museum in enkele minuten en dus moest ik ingrijpen. Er staan enkele interactieve zaken in het museum en daar ging ik me dus helemaal uitleven. Dunken, shooting hoops, sportcommentator spelen,... Als ze dan zien dat jij het super leuk vindt dan zijn ze van zelf vertrokken.
Een plus en tegelijkertijd minpunt: Cheerleadingcompetition beneden op central court. Leuk om te zien als buitenlander maar als onze gasten op het werk wisten natuurlijk niet waar eerst te kijken. Tof, daar sta je dan weer met die jongens die over de balustrade hangen haha.

Er waren enkele mannelijke cheerleaders in de groepen en die kregen al snel een stempel want hier in de VS is alles wat een beetje raar is of niet vertrouwd 'gay' en daar kan ik eeuwen over doorbomen maar dat doen we dus lekker niet.

Voor de liefhebbers van ijs is Ben & jerry's ijs natuurlijk één van de uitblinkers en daar moest ik dan natuurlijk naartoe.
Een hoop jongeren verzameld en weg met het busje op het werk richting Vermont naar de fabriek.

De fabriek is leuk om te zien maar de rondleiding duurt alles bij elkaar nog geen twintig minuten dus je vraagt je wel af of het de moeite is om zo ver te rijden.

Leuk is de aankleding van het B&J product en zo is het hele complex aangekleed. Verder hebben ze niet vermeld tijdens de rondleiding dat één van de twee uitvinders aan suikerziekte lijdt door een teveel aan zen ijsjes maar ja!
Wat ik een van de leukste anekdotes is:
Op het einde van de rondleiding begon de gids enkele mopjes te vertellen en eentje ervan was 'hoe je koeien telt'. Niemand wist het antwoord maar deze slimme belg gilde natuurlijk 'een cowculator' en verdiende daarbij een kleine prijs. Men gasten zakten natuurlijk door de grond en toen ik daarop ook nog eens hardop vertelde dat dat nu voor de handliggend was, zonken ze allemaal door de vloer. Ik heb er toen in alle geval hard mee kunnen lachen en daar gaat het natuurlijk om haha

Twee leuke trips en het Boston aquarium staat hopelijk nog op het programma samen met andere leuke plekjes. Allemaal vingers kruisen voor mij en men activiteiten op het werk!

T.

  • 20 Mei 2008 - 10:11

    TomT:

    hehe, lachen. Seg Thomas, hoeveel kost daar de benzine nu?

  • 20 Mei 2008 - 21:20

    Thomas:

    De benzine staat nu ongeveer 3.75 dollar voor een gallon benzine. Voor Amerikaanse standaard best heel duur en de andere staten gaan er helemaal over zoals NY state met reeds 4.10 dollar en waarschijnlijk stijgend.

    Mensen met pickup trucks denken in deze tijden twee keer na! Paard en kar is dan toch niet zo ver weg meer haha

  • 21 Mei 2008 - 17:00

    Eva:

    Zie ik daar een mega pot chocolate chip cookie dough van B&J????!!!! Kopen, invriezen en meenemen die handel!!!! (eventueel neem ik ook genoegen met B&J chocolade-ijs met stukjes brownies...) Alvast hartelijk dank! :-) En zeg me niet dat het onmogelijk is omdat het smelt, want daar moet jij vast iets op kunnen vinden, meneer de uitvinder!

  • 24 Mei 2008 - 20:42

    Je Zusje:

    Tja mister cowculator,
    ja jij grapjes maken en ik dat doen tijdens mijn werk ;-)
    Leuk dat je zo een zaken kan regelen tijdens je werkuren. Groot gelijk, al denk ik niet dat ik dat klaar krijg op mijn werk lol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Niets is beter dan het werk uitvoeren waar je je goed bij voelt en tegelijkertijd de wereld verkennen. Een reis, een verrijking en tenslotte een unieke ervaring. Ik probeer jullie zoveel mogelijk de kans te bieden om met me mee te genieten. Hoewel ik op een ander groot eiland vertoef voor de moment had ik graag ook veel van jullie gehoord. Iedereen heeft toch graag nieuws! Dikke smakkerd, Thomas

Actief sinds 16 Sept. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 20335

Voorgaande reizen:

03 December 2007 - 03 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: