Een bezoekje aan Berlin (Clinton) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Thomas Clierinck - WaarBenJij.nu Een bezoekje aan Berlin (Clinton) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Thomas Clierinck - WaarBenJij.nu

Een bezoekje aan Berlin (Clinton)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

20 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Niet het vliegtuig genomen maar op een vrije dag in de auto gesprongen om verder naar het noorden te trekken in deze mooie staat waar iedereen natuurlijk vol van is.
De reden om ernaartoe te trekken... Een hand schudden met die beroemde man en zijn grote daad op het bureau in een van de machtigste kantoren op deze planeet.

Onze enige echte Bill Clinton kwam op bezoek in het kleinere stadje Berlin om zijn vrouwlief te promoten en om eerlijk te zijn heeft hij toch een zeer goede indruk op mij gemaakt.

De zaal in het stadhuis was klein en met een podium vooraan. De rode gordijnen mochten niet ontbreken en zo had het iets weg van een operazaaltje uit de jaren stilletjes maar dat is net het gezellige. Lekker op een stoeltje zat ik daar naast twee oudere 'gezette' dames die helemaal uit hun dak gingen. Die amerikanen toch.

Hoewel hij campagne kwam voeren voor zijn vrouw had ik sterk de indruk dat hij zijn jaren als president als voorbeeld nam. Hoe hij de zaken zag en vooral hoe de lokale bevolking profijt zou hebben bij het stemmen voor Clinton.

Bill was best casual, had cowboylaarzen aan, een jeansbroek, polo en trui erover. Hij zat op een barkruk als een echte westernzanger en die look kwam perfect overeen met zijn manier van praten en dergelijke.

Redelijk makkelijk praten, charismatisch, grapjes wat iedereen waardeerd en wat ik vooral sterk vind is dat hij begrijpbaar en verstaanbaar was naar de mensen toe. Bij onze politici heb ik veelal het gevoel dat ze niet kunnen praten met de man op de straat. Ze antwoorden geven waar je kleinkinderen nog over nadenken! Dit heeft onzen Bill dus niet. Vlot praten, makkelijke voorbeelden en als er vragen werden gesteld dan kreeg je er ook een antwoord op. De vraag die ik stelde wilde hij niet beantwoorden maar aan de sterretjes in zijn ogen wist ik dat het meer dan de moeite waard was haha.

Om eerlijk te zijn kon ik die man best pruimen en hij is een man als een ander. Verder moet ik zeggen dat hij tijdens zijn presidentstermijn veel goeds heeft gedaan tegenover die kleuter die nu in het witte huis logeert.

Of dit allemaal genoeg zal zijn om zijn vrouw in het witte huis te krijgen,... ik weet het niet maar om eerlijk te zijn weet ik ook niet of zij sterk genoeg is en de beste kandidaat is om deze taak op zich te nemen.

Van Obama wordt eveneens gezegd dat hij 'confetti' is. Een schijn die niet veel voorsteld. Hoewel ik hoop dat de democraten winnen weet ik niet of de States klaar zijn om een vrouw als president te hebben. Laat staan dat ze grof gezegd een kleurling als leider aanvaarden.
Als je het mij vraagt zit hier dan weer een gevaar want voor je het weet keren de mensen zich tegen deze twee en kiezen ze alsnog voor McCain die toch een behoorlijke aanhang heeft. Laten we hopen dat alles het goed afloopt en dat hij of zij het beste voor heeft met het land want alle mensen die ik hier ontmoet heb verdienen een goed bestuur.
Verder is het best ironisch om op een afstand te volgen wat voor een apenland wij zijn en hoe onze politieke situatie in elkaar zit. Het heeft meer dan een half jaar geduurd voor we eindelijk een regering hadden en als je een amerikaan dan nog gaat vertellen dat je Nationaal Volkslied in meerdere talen bestaat dan kijken ze helemaal raar op en om eerlijk te zijn is het ook een beetje gek maar je blijft toch belg in hart en nieren.

Greetz
x


  • 20 Mei 2008 - 11:20

    Nuira:

    tjah ik volg de actualiteiten van ons landje ook vanop een afstand... liever dat ik het niet doe want het is frustrerend om toe te kijken hoe België uiteenvalt. anyway ik ben toch voor Obama zé :) anyway ALLES is beter dan Bush hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Niets is beter dan het werk uitvoeren waar je je goed bij voelt en tegelijkertijd de wereld verkennen. Een reis, een verrijking en tenslotte een unieke ervaring. Ik probeer jullie zoveel mogelijk de kans te bieden om met me mee te genieten. Hoewel ik op een ander groot eiland vertoef voor de moment had ik graag ook veel van jullie gehoord. Iedereen heeft toch graag nieuws! Dikke smakkerd, Thomas

Actief sinds 16 Sept. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 20335

Voorgaande reizen:

03 December 2007 - 03 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: